Pressupostos Participatius de Gurb
#Participació 2023
Acerca de este proceso
L'Ajuntament de Gurb posa en marxa la segona edició dels pressupostos participatius per al 2023. Ho fa dotant el procés d’una partida de 60.000€ perquè els veïns i veïnes puguin presentar propostes de millora i transformació del municipi.
Aquesta plataforma de participació conté tots els detalls, l'explicació de les fases i el calendari per l'elaboració del procés participatiu que permetrà la generació i priorització de propostes de millora de Gurb a petició de la seva ciutadania.
Qui podrà participar del procés?
Als pressupostos participatius hi podrà prendre part tot empadronat o empadronada a Gurb. L’edat no serà una limitació en la fase de presentació de propostes, tot i que sí ho serà en la fase de priorització o votació, on podran participar-hi les persones de 16 anys o més.
De quina partida disposem pels pressupostos participatius? Totes les propostes podran tenir aquest import?
La partida pels pressupostos participatius serà de 60.000€, i totes les propostes podran efectivament tenir, com a màxim, aquesta xifra.
Com es podran presentar les propostes?
- Telemàticament mitjançant un formulari a la pàgina web del procés participatiu.
- Presencialment a les oficines municipals o punts que habiliti l’Ajuntament.
Qui podrà presentar propostes, quin serà el número màxim, i quantes propostes passaran a la fase de votacions?
Podran presentar propostes ciutadans i ciutadanes a títol individual, entitats, comerços i demés empreses del municipi. No podran fer-ho els partits polítics o grups municipals. El número màxim per proposant serà de 5 propostes i inicialment es planteja que passin a la fase de votacions 15, les quals seran seleccionades per la ciutadania en la fase corresponent. En qualsevol cas, i en funció de les propostes presentades, s’avaluarà la conveniència d’ampliar o de reduir la xifra esmentada.
Quins criteris hauran de complir les diferents propostes?
- Hauran de ser factibles des del punt de vista tècnic i legal
- Hauran de ser de competència municipal
- Hauran de tenir una valoració econòmica màxima de 60.000€
- Hauran de ser presentades en el termini establert i disposar d’una descripció suficient que permeti avaluar-les econòmicament
- Hauran de subscriure’s al màxim a l’interès general
- No hauran de comprometre exercicis pressupostaris futurs i hauran de contemplar un manteniment limitat
- Hauran de ser de capítol 6 de despeses, és a dir una inversió, i no podran ser accions ja previstes i/o aprovades per l’equip de govern, ni tampoc d’obligat compliment per part de l’Ajuntament
- Hauran d’inscriure’s en el respecte als drets humans, inclusives socialment i igualitàries des de la perspectiva de gènere, ètnia, etc. i sostenibles des del punt de vista ambiental
Quantes propostes es podran prioritzar a la fase de votacions?
De les 15 propostes finalistes inicialment plantejades, la ciutadania en podran votar tantes com vulgui fins esgotar els 60.000€ destinats al procés. Així, s’executaran aquelles propostes que comptin amb més vots fins esgotar la xifra esmentada.
Compartir: